Annoncering på Instagram
Instagram annoncering er uden tvivl det sidste nye inden for marketingindsatser på sociale medier.
Det er en nem og hurtig måde at skaffe nye leads og konvertere nye besøgende til faste kunder.
Instagram-bureau for de ambitiøse
Som SoMe marketing-bureau hjælper vi ambitiøse virksomheder med at skaffe leads på de sociale medier – fra hurtigt voksende webshops til internationale virksomheder.
Til trods for diversiteten i vores kundeportefølje er der én ting, der går igen i hver eneste social ads-samarbejde, vi indgår: Skræddersyede løsninger, der matcher den enkelte virksomheds virkelighed, værdier og visioner.
Fælles for alle vores kunder er, at de vil være synlige der, hvor deres kunder befinder sig – nemlig på de sociale medier. På den måde sikres de ikke bare mere synlighed på de sociale kanaler – men mere synlighed generelt.
Så hvis du ønsker at at blive synlig på de sociale medier, så tøv ikke med at tage fat i os. Vi ser frem til at styrke brand awareness om din virksomhed i lige netop din målgruppe.
Et udvalg af tilfredse samarbejdspartnere
Mød nogle af vores nuværende samarbejdspartnere, og hør mere om, hvordan det er at være kunde i Amplify.
Vi gør dig synlig på de sociale medier
Vi skaber resultater gennem strategi og branding – og vi derfor den oplagte samarbejdspartner til markedsføring på de sociale medier, hvor synlighed er alfa og omega.
Vil du også gøre dit brand synligt på de sociale medier? Vi hjælper dig med at skabe brandvarme leads med markedsføring på sociale medier.
ambitiøse virksomheder har vi samarbejdet med gennem årene.
brands har vi skaffet eksponeringer, trafik og leads via Instagram, Facebook og andre sociale medier.
af vores amarbejdspartnere har givet os 5 stjerner på Trustpilot.
Let's Amplify
Gennem årene har vi samarbejdet med en bred palette af ambitiøse virksomheder. Er din forretning den næste?
Hvad er Instagram annoncering?
Instagram annoncering minder på mange måder om dets moderselskabs annoncefeature ‘Facebook Ads’.
Instagram annoncering giver virksomheder mulighed for at betale for sponsorerede annoncer, som Instagrams forbrugere så bliver eksponeret for igennem appens forskellige funktioner såsom nyhedsfeed, stories og søgefunktionen ‘Udforsk’.
Instagram annoncer minder udseendesmæssigt om forbrugernes egne posts, men forskellen ses i øverste venstre hjørne, hvor der i stedet vil stå “Sponsoreret”. Det gælder både om i annoncerer direkte gennem jeres egen virksomhedsprofil eller om i indgår et samarbejde med en “content creator”.. “influencer”.. “kreatør” eller hvad I nu kender dem som.
Sidder du og tænker “Øv, åbenlys reklamering er ikke godt for troværdigheden”, kan vi desværre ikke sige andet end “That’s life”. Markedsføringsloven står i spidsen og forbrugerombudsmanden er en hård negl.
Hvorfor skal du annoncere på Instagram?
Instagram har pr. januar 2022 over 1 milliard aktive brugere på globalt plan, hvilket gør Instagram til et af verdens største sociale medier. Ifølge Instagram selv, følger 90% af brugerne minimum én virksomhedsprofil og 50% er mere interesserede i et brand, når de ser annoncer fra virksomheden.
Det er en masse tal som vi smider på bordet, men der er vidst ingen tvivl om, at det er en rigtig god og rentabel idé at annoncere jeres produkter og services på Instagram.
Med så mange aktive forbrugere på mediet, kan du med sikkerhed møde din målgruppe direkte på Instagram. I 2022 bruger én ud af fire forbrugere sociale medier til at finde inspiration – og i den sammenhæng nye produkter og services. For dig betyder det altså, at det i høj grad kan konvertere salg, hvis din virksomhed sniger sig ind iblandt de mange stories og opslag, hvor Instagram brugerne finder deres inspiration.
Hvor er annoncer synlige på Instagram?
Dine annoncer er synlige tre forskellige steder på tværs af Instagram – Nyhedsfeed, Stories og ‘Udforsk’.
Udover at du vælger hvor dine annoncer bliver vist, vælger du samtidig hvilken type annonce(r) som du vil bruge. Her bør du både overveje om i hovedsageligt er en virksomhed der tilbyder produkter eller services, og om jeres budskab gør sig bedst i billede- og/eller videoformat.
‘Udforsk’ er et lidt nyere tiltag til Instagram annoncering, og selvom det måske kan lyde som en overset funktion, så er over 50% af Instagrams brugere faktisk på opdagelse i ‘Udforsk’ funktionen hver måned.
Hvordan annoncerer man på Instagram?
Når du skal i gang med din annoncering på Instagram, er der nogle punkter du skal igennem før, at du kan trykke ‘play’ på din kampagne.
Vi gennemgår dem for dig!
Har du fået blod på tanden og vil i gang med Instagram annoncering, skal du som det første sørge for, at din Instagram konto er tilknyttet Business Manager på Facebook. Det skal du gøre, fordi dine annonceomkostninger bliver trukket via Business Manager.
Når du annoncerer på Facebook vil dine annoncer automatisk blive synlige på Instagram. Men frygt ej! Er du kun interesseret i annoncering på Instagram, så er det selvfølgelig en mulighed at tilvælge.
Du kan vælge mellem fire forskellige formater på Instagram i Business Manager.
- Billedannoncer
- Videoannoncer, som både kan fungere i en Reels-format eller som IGTV. Det afhænger egentligt af længden på din annonce, da Reels er 1 til 60 sek. og IGTV er 1 sek. til 60 min.
- Karrusel annoncer giver dig mulighed for at vælge op til 10 billeder eller videoer pr. opslag.
- Samlings-annoncer er optimalt, hvis din virksomhed sælger produkter, da du kan forbinde din webshop til opslaget og link produkter direkte til Instagram annoncen.
Når du skal planlægge en kampagne, skal du først og fremmest sætte et mål for hvad din virksomhed vil opnå med annoncen.
Afhængig af det format du annoncerer i, kan du vælge mellem disse målsætninger:
- kendskab
- rærkkevidde
- trafik
- interaktion
- installation af app
- leadgenerering
- beskeder (DM)
- konvertering -> opfordrer folk til at købe.
- salg fra katalog
- forretningstrafik.
Nu har du valgt din målsætning. Så er det tid til at definere din målgruppe.
Business Manager har tre forskellige former for målgrupper:
- Brugerdefinerede målgrupper, som giver dig mulighed for at tilpasse din målgruppe efter alder, køn, geografisk placering, interesser, jobtitler, civilstatus osv.
- Kopi målgrupper, som er baseret på dine brugerdefinerede målgrupper. Instagram analyserer din data og danner en ny målgruppe baseret på din brugerdefinerede målgruppes adfærd.
- Gemt målgruppe er de målgrupper, som du tidligere har defineret, og som du ønsker at gemme og genbruge på senere tidspunkt.
Nu skal du bestemme, hvor dine annoncer skal være synlige. Som vi gennemgik tidligere, kan du placere dine annoncer på nyhedsfeedet, stories og ‘Udforsk’.
- I nyhedsfeedet vil din annonce blive vist imellem opslag fra personer og brands, som den enkelte bruger følger.
- I stories vil din annonce blive vist imellem organiske stories, men den vil dog til modsætning ikke forsvinde efter 24 timer.
- I ‘Udforsk’ er et oplagt sted at annoncere, da Instagrams brugere netop går på opdagelse og leder efter noget nyt.
Er vi et match for jer?
Selvfølgelig vil vi gerne have så mange kunder som muligt – men ikke for enhver pris. For ikke alle er et match for Amplify.
Men tænker din virksomhed langsigtet, og har I forståelse for, at engangsopgaver på timebasis ikke er en genvej til succes – hverken i søgemaskinernes organiske resultater eller i forhold til jeres forretningsmål?
Så er Amplify måske jeres kommende bureau.
Vi hjælper kunder, der vil tage deres marketingstrategi til nye højder.
Bliv endnu klogere
Vil du have tips og tricks til din markedsføring? Vores specialister deler ud af deres egne råd vores vidensunivers Amplify Academy – og det er ganske gratis.
Hvad koster det at annoncere på Instagram?
Prisen på Instagram annoncering afhænger af hvad du er villig til at tilsidesætte i dit marketingbudget. Prisen pr. klik og pr. køb afhænger af flere variabler. I Business Manager vælger du selv om du vil betale pr. visning eller pr. klik til dit website.
Samtidig angiver du, hvor meget du vil bruge på annoncen dagligt eller for annoncens fulde levetid.
Klikpriser kan variere i alt fra 50 øre til 15 kr. Du kan dog som minimum vælge et dagligt budget på 5 kr. og betaler du pr. klik frem for pr. eksponering er det daglige budget på min. 25 kr.
Få din SoMe marketing sikkert fra start
Har du brug for sparring, eller vil du gerne outsource din markedsføring på sociale medier til en specialist?
Amplify står vi klar til at hjælpe dig med at få succes på sociale medier – på alt lige fra Facebook og Instagram til Snapchat.
Tænker din virksomhed langsigtet, og har I forståelse for, at engangsopgaver på timebasis ikke er en genvej til succes på de sociale medier? Så er Amplify måske jeres kommende SoMe-bureau.
Vi kan hjælpe dig med:
- Sparring og strategisk rådgivning
- Markeds- og konkurrentanalyser
- Opsætning af betalte annoncer
- Sporing af organiske og betalte annoncer
- Udvikling af content
- Overvågning af SoMe-performance.
Skal vi tage en uforpligtende samtale?
Har du brug for professionel hjælp til social ads eller din social organic-strategi – og vil du samarbejde med et full-service SoMe-bureau, der tænker databaseret, strategisk og branding-orienteret?
Hos Amplify forstår vi, at en sammenhængende marketingstrategi er nødvendig for at skabe et varigt aftryk.
Derfor integrerer vi skræddersyede SoMe-strategier som en naturlig del af en større strategi, der styrker din position på tværs af alle kanaler.
Kontakt os i dag, og lad vores campaign managers og content-kreatøre hjælpe dig med at ramme din målgruppe på de rette socaiel kanaler.
Er vi det rette SoMe-bureau?
Det er vi, hvis din virksomhed kan svare “ja” til flere af følgende:
- Ønsker specialistviden
- Vil have indflydelse på egen SoMe-strategi
- Tænker langsigtet
- Vil udvide og udvikle marketingindsatsen
- Ønsker succes på tværs af kanaler.
FAQ – markedsføring på instagram
Hvad er Instagram annoncering?
Instagram annoncering er strategisk og betalt annoncering på det sociale medie Instagram. Du kan opsætte annoncer, der bliver vist i nyhedsfeedet, stories, reels, Instagram business og i søgefunktionen “udforsk”.
Hvilke fordele er der ved markedsføring på Instagram?
Instagram er et attraktivt socialt medie at befinde sig på, hvis du ønsker at skabe brandawareness. Instagram har selv meldt ud, at brugere er 50% mere interesseret i en virksomhed, efter at have set en annonce fra dem.
Hvor kan man på hjælp til markedsføring på Instagram?
Hvis du skal have hjælp til at markedsføre din virksomhed på Instagram, så kan du få hjælp af et digitalt marketing bureau som Amplify. Bureauer hjælper med rådgivning samt planlægning, opsætning og afrapportering.
Succes på alle kanaler
Gå på opdagelse i et udvalg af andre værktøjer.