SEM

De fleste af os har svært ved at gå 5 minutter uden at tjekke Facebook, besvare en mail eller foretage en søgning på Google. Den moderne forbruger befinder sig på nettet, og det er den største grund til, at det ikke nytter noget, at din virksomhed ikke gør sig bemærket her.

Hvis du går efter at blive bemærket af potentielle på kunder på Google, så kan du læse meget mere om SEM lige her.

PPC_thumbnail

Skab magi mellem SEO og Google Ads

SEM er en forkortelse for Search Engine Marketing, som er en online markedsføringsstrategi, der søger at tiltrække trafik til en hjemmeside samt at forbedre dens synlighed i søgeresultaterne.

Dette omfatter Google Ads (betalte annoncer på Google), der giver mulighed for at målrette annoncer til specifikke søgeord og geografiske områder. Derudover omfatter strategien SEO, som er søgemaskineoptimering der har til formål at fremme din synlighed i de organiske søgeresultater.

Hvor befinder din målgruppe sig?

Det er vigtigt, at du starter med at lægge en strategi for din markedsføringsindsats. Befinder din målgruppe sig på Google, Facebook, Instagram, TikTok eller en anden platform? Dét skal du have for øje, inden du springer ud i projektet.

I Amplify er vi særligt glade for samspillet mellem SEO og Google Ads – nemlig SEM. Det er ikke nødvendigt at gøre brug af begge strategier, men data lyver ikke, det giver simpelthen så gode resultater.

Hvad skal jeg vælge? SEM!

Ved at kombinere SEO og Google Ads, har du bedre mulighed for at opnå værdiskabende resultater og få mere ud af din markedsføringsindsats.

SEO handler om at optimere sider og deres indhold for at gøre dem mere attraktive for de besøgende og ikke mindst Google. I bund og grund kan man dele SEO op i 3 grene – teknisk SEO, off-page SEO og on-page SEO. Lyder det nemt? Så tro om igen, du skal være opmærksom på utrolig mange faktorer under hver “kategori”. Hvis du er interesseret i at vide mere om SEO, kan du med fordel læse vores guide til SEO.

Google Ads er betalt annoncering på Google, hvor du kan oprette målrettede kampagner til den ønskede målgruppe samt tilpasse annoncerne i forhold til demografi, placering og interesse. Der findes flere annoncetyper, der er tilgængelige gennem Google Ads, herunder søgeannoncer, displayannoncer, remarketing, videoannoncer og shoppingannoncer.

SEM omfatter både SEO og Google Ads, og hvis du har en god strategi, så kan du virkelig skabe magi og få gode resultater.

Skal vi lægge din marketingstrategi?

Amplify er et digitalt marketing bureau med et et dedikeret team af SEO- og Google Ads-specialister, som ved, hvad der skal til for at optimere dit website og øge din online synlighed.

Skal vi tage din marketing til nye højder? Kontakt os på tlf. 70 60 50 28 eller send en mail til info@amplify.dk, og lad os hjælpe dig med at skabe synlighed for din virksomhed på nettet.

FAQ - SEM

SEO er en langsigtet marketingstrategi, som har til formål at forbedre din virksomheds synlighed i de organiske søgeresultater.

Google Ads er Googles annonceringstjeneste, der giver mulighed for at vise annoncer til folk, som søger efter specifikke søgeord. Annoncerne kan målrettes specifikke søgeord og geografiske områder, så de når relevante målgrupper.

SEM er en samlet betegnelse for søgemaskineoptimering (SEO) og søgemaskinemarkedsføring (SEM). Det omfatter både tekniske optimeringer af en hjemmeside for at gøre den mere attraktiv for søgemaskiner, samt betalt annoncering gennem tjenester som Google Ads.

Flere begreber

Vil du lære flere begreber inden for digital markedsføring? Vores digitale ordbog er fyldt med dem – og vi opdaterer den løbende.