Content marketing
Skab langvarige kunderelationer og værdi for dine kunder med content marketing. I Amplify arbejder vi målrettet og strategisk med content marketing for at skabe opmærksomhed omkring dit brand.
Marketing med målgruppen i fokus
Hvis du har haft bare en smule berøring med markedsføringsbranchen, er du måske stødt på begrebet “content marketing”. Nogle kritiserer begrebet og kalder det et meningsløst buzzword, som smart-i-en-fart marketingfolk hiver ud af ærmet i flæng
Floskel eller ej, så har det aldrig været vigtigere at producere brugbar og brugerrelevant indhold. Web 2.0 har nemlig gjort internettet til et redskab til at opsøge information – og det kan du udnytte som virksomhed.
For ved at dele værdiskabende og relevant information, kan du skabe top-of-mind awareness hos dine læsere – og på sigt gøre dem til loyale, tilbagevendende kunder i din forretning.
Vil du have hjælp til at skabe unikt indhold, der skaber værdi for dine kunder – og dermed din virksomhed? Så kontakt Amplify i dag.
Vi har både tekstforfattere og videografer i folden, der kan hjælpe dig og din virksomhed med at planlægge og eksekvere din content marketing-strategi.
Et udvalg af tilfredse samarbejdspartnere
Mød nogle af vores nuværende samarbejdspartnere, og hør mere om, hvordan det er at være kunde i Amplify.
Vi fænger og fastholder
Vi fænger og fastholder gennem velproduceret indhold – altid afstemt til din brandidentitet.
Om det er brandingvideoer til digitale kanaler, produktbilleder til din webshop eller skarp tekst til din kommunikationsstrategi.
Vi mestrer alle de discipliner, der gør din virksomhed synlig for målgruppen.
ambitiøse virksomheder har vi samarbejdet med gennem årene.
brands har samarbejdet med vores content-afdeling.
af vores samarbejdspartnere har givet os 5 stjerner på Trustpilot.
Let's Amplify
Gennem årene har vi samarbejdet med en bred palette af ambitiøse virksomheder. Er din forretning den næste?
Content marketing skaber brand awareness
Content marketing er i korte træk markedsføring med fokus på læserne – modtagerrelevant indhold, der først og fremmest skaber værdi. Derfor skaber det heller ikke nødvendigvis her-og-nu-kunder. Men det er heller ikke meningen.
Derimod er hensigten med indholdet, at det skal skabe top-of-mind-awareness hos læserne – som så på sigt kan blive til betalende kunder.
Content marketing handler nemlig om at skabe indhold med værdi for læseren. Man tilbyder altså ikke blot sine kunder produkter og løsninger, men også sin faglige ekspertise.
Og den faglige ekspertise vil dine læsere have i baghovedet, når de engang får brug for de produkter eller løsninger, din virksomhed sælger.
Gratis viden om digital markedsføring
Vil du blive klogere på, hvad vi kan hjælpe dig med? I Amplify Academy får du gratis viden, der kan løfte din forretning digitalt.
Er content marketing bare et buzzword?
Det er i hvert fald en kritik, man ofte møder, når snakken falder på content marketing. Buzzword eller ej – det kan kan være et værdifuldt aktiv i din virksomheds marketing-strategi.
Og selvom content marketing er blevet lidt et buzzword, er idéen faktisk ikke så ny igen. For eksempel er kogebogen Karolines Køkken et klassisk eksempel på modtagerorienteret indhold, hvor afsenderen er en virksomhed – nærmere bestemt Arla (eller Mejeriforeningen som mejerigiganten hed, da Karolines Køkken første gang udkom i 1962).
Fidusen ved bogen var i øvrigt, at samtlige opskrifter indeholdt mejeriprodukter.
På den måde skabte Mejeriforeningen værdi for deres kunder, som fik inspiration til madlavning i hverdagen, men i den grad også for dem selv, da danskerne fik kendskab til flere måder at bruge mejeriprodukter på – og derfor fik behov for at købe flere mejeriprodukter.
Kom til tops på Google
Content marketing kan også skabe værdi for afsenderen – og altså også din virksomhed, hvis du arbejder aktivt med det som en del af din markedsføring.
For eksempel vil du kunne se en vækst i din SEO, hvis du arbejder med content marketing på din hjemmeside. For det første fordi du ved at poste content hyppigt skaber en dynamisk hjemmeside. På den måde undgår du at gøre din hjemmeside til et såkaldt “zombie-site” – en levende død side, der nok eksisterer, men som rent trafikmæssigt er flatlinet.
For det andet vil du rangere på langt flere søgeord. Du vil med andre ord være mere synlig på Google og på den måde udvide din målgruppe.
Er vi et match for jer?
Selvfølgelig vil vi gerne have så mange kunder som muligt – men ikke for enhver pris. For ikke alle er et match for Amplify.
Men tænker din virksomhed langsigtet, og har I forståelse for, at engangsopgaver på timebasis ikke er en genvej til succes – hverken i søgemaskinernes organiske resultater eller i forhold til jeres forretningsmål?
Så er Amplify måske jeres kommende content-bureau.
Vi hjælper kunder, der vil tage deres marketingstrategi til nye højder.
Bliv endnu klogere
Vil du have tips og tricks til din markedsføring? Vores specialister deler ud af deres egne råd vores vidensunivers Amplify Academy – og det er ganske gratis.
Eksempler på content marketing
Moderne content marketing kan sagtens være i et fysisk format, men formaterne vil typisk være digitale – for eksempel blogindlæg på egen hjemmeside, videoindhold på YouTube eller digitale guides.
Eksempler på content marketing:
- Et blogindlæg om at lægge den perfekte foundation på webshoppen, der sælger makeup.
- En anbefaling eller en anmeldelse af en vin på webshoppen, der sælger vin.
- Et webinar om aktiehandel på bankens hjemmeside.
- En video med tips til vedligeholdelse af cykel fra cykelmekanikeren.
- Gode råd om tandpleje på tandlægens hjemmeside.
- En e-bog om markedsføring fra et digitalt bureau.
Derfor skal du prioritere velskrevet indhold
Det korte svar: Langvarige kunderelationer. Formålet med content marketing er at skabe og vedligeholde langvarige kunderelationer.
Men midlet er ikke koldt canvas og indhold plastret til med call-to-action-knapper – det vil dine læsere nemlig slet ikke være modnet til endnu. Det er ikke push marketing! Det er pull marketing, som trinvist trækker dine kunder gennem salgstragten – fra spædt behov til modning til salg.
Netop derfor er værdien for målgruppen alfa og omega, når du arbejder med content marketing.
På den skaber du tillid til, at du og din virksomhed ikke er bare ude efter kolde konverteringer – men har også har en reel interesse i at hjælpe og vejlede med kvalificeret ekspertviden.
Fra strategi til eksekvering
Ingen virksomheder er for små til at lave kvalitets-content til deres målgrupper. Alle kan være med. Men det er ikke altid lige nemt at få idéerne til at tage form, ligesom det kan være svært at finde en strategisk retning med din content-plan.
I så fald står vi hos Amplify klar til at hjælpe dig med alt fra strategi til eksekvering. Vi hjælper dig med andre ord med alt fra vinkling til producering af selve indholdet – om det er så er i form af fængende og forbrugerorienterede tekster til din hjemmeside og dine sociale kanaler eller professionel videoproduktion.
I Amplify laver vi altid content, der tager afsæt i din virksomheds virkelighed. Det betyder, at vi har din målgruppe og branche for øje, når vi arbejder med content marketing. Vi analyserer derfor, hvad din målgruppe efterspørger og skræddersyr indholdet derefter.
Er vi det rettebureau?
Det er vi, hvis din virksomhed kan svare “ja” til flere af følgende:
- Ønsker specialistviden
- Vil have indflydelse på egen content-strategi
- Tænker langsigtet
- Vil udvide og udvikle marketingindsatsen
- Ønsker succes på tværs af kanaler.
Succes på alle kanaler
Gå på opdagelse i et udvalg af andre værktøjer, der kan spille sammen med din content-strategi.