Snapchat annoncering
Sælger du et produkt eller service, der henvender sig til den yngre målgruppe? Så kan Snapchat annoncering være det helt rigtige for dig og din virksomhed.
Hos Amplify sørger vores SoMe-specialister for, at du får mest muligt ud af Snapchat Ads.
Annoncering til den yngre målgruppe
Den digitale verden er i konstant udvikling og kommunikationen herpå kendetegnes ved at være kortfattet og foregå i et højt tempo. Det er netop disse faktorer som i høj grad præger applikationen Snapchat, der i 2011 lancerede sit snap-chat-delete koncept. Det nyeste skud på et socialt medie fangede hurtigt brugeres opmærksomhed, hvilket gav Snapchat en solid placering blandt de populære platforme som Instagram, Twitter, Facebook og Youtube.
I dag har Snapchat rundt regnet op mod 238 millioner aktive brugere på verdensplan, som dagligt benytter platformen til at sende billeder og videoer til andre brugere. Det høje antal af aktive brugere har da også vækket opmærksomheden hos virksomheder, som kan se potentialet i at annoncere på Snapchat. Hvis du endnu ikke har bevæget dig ud i den kommercielle del af Snapchat, eller hvis du godt kunne trænge til en genopfriskning af de mange muligheder, som app’en tilbyder, får du her en skarp introduktion til mediet og dets mange muligheder.
Et udvalg af tilfredse samarbejdspartnere
Mød nogle af vores nuværende samarbejdspartnere, og hør mere om, hvordan det er at være kunde i Amplify.
Vi gør dig synlig på de sociale medier
Vi skaber resultater gennem strategi og branding – og vi derfor den oplagte samarbejdspartner til markedsføring på de sociale medier, hvor synlighed er alfa og omega.
Vil du også gøre dit brand synligt på de sociale medier? Vi hjælper dig med at skabe brandvarme leads med markedsføring på sociale medier.
ambitiøse virksomheder har vi samarbejdet med gennem årene.
brands har vi skaffet eksponeringer, trafik og leads via Instagram, Facebook og andre sociale medier.
af vores amarbejdspartnere har givet os 5 stjerner på Trustpilot.
Let's Amplify
Gennem årene har vi samarbejdet med en bred palette af ambitiøse virksomheder. Er din forretning den næste?
Kommunikation og deling af billeder
Snap. Chat. I 2011 blev et revolutionerende og dog, ganske simpelt koncept introduceret til den digitale verden. Alt imens de andre medier, der styrede den digitale verden, baserede sig på at lade brugeren efterlade digitale fodspor, baserede Snapchat sig på hurtigt at kunne forsvinde igen. På få sekunder kan brugeren dele et billede med andre brugere – når billedet er først er åbnet, forsvinder det dog helt automatisk igen. Hurtig og effektivt.
Det var særligt den tidsbegrænsede funktion, som gjorde Snapchat til et populært medie for kommunikation, hvilke også har resulteret i, at hele 40% af danskerne har en profil på applikationen. For at understrege mediets popularitet har Snapchat siden 2019 været i top 4 over de mest anvendte sociale medier i Danmark med 46% aktive brugere, der dagligt benytter applikationen. Hele 71% af 15-25 årige er aktive på Snapchat, mens 54% af de 26-35 årige også er at finde på mediet. Den høje procentdel af brugere på mediet, gør Snapchat til en interessant platform for annoncører.
Derfor skal din virksomhed annoncere på Snapchat
Udover det høje antal af daglige brugere af mediet, er der massere af gode argumenter for, hvorfor din virksomhed bør annoncere på Snapchat. Mediets koncept for hurtig kommunikation betyder også, at brugerne i gennemsnit åbner applikationen 25 gange dagligt med et tidsforbrug på 30 minutter sammenlagt. Platformens brugerbase er bred og varieret, hvilket gør den særlig relevant for top-funnel annonceringer, hvor det handler om at skabe opmærksomhed på brand og produkter. Annoncører har dermed mulighed for at nå et bredt publikum flere gange dagligt.
En relevant pointe at skrive bag øret er samtidig, at mere end 60% af alle videoer, som afspilles på Snapchat, bliver afspillet med lyd. Hvis det ikke lyder som et væsentligt fakta, kan vi fortælle, at op mod 85% af videoer på Facebook afspilles uden lyd – hvilket altså kan ende med at fjerne en essentiel del af annoncen.
Fordele ved annoncering på Snapchat
Der er altså en del gode grunde til, at din virksomhed bør inkludere Snapchat som en del af jeres marketing strategi. Endnu en fordel ved at benytte annonceringer på Snapchat er, at mediet giver mulighed for at opnå en lang række af målbare resultater:
- Flere installationer af mobilapp
- Øget trafik på website
- Øget brand awareness og
- brugerengagement
- Flere konverteringer
- Leadgenerering.
Når du har valgt en målsætning, vil Snapchat herefter hjælpe dig med at opnå denne ved at optimere efter brugernes interaktion med den. Det er derfor også vigtigt, at du har fastlagt målsætningen for din kampagne, før du opretter den.
Annonceformater på Snapchat
Der findes flere forskellige former for annoncetyper, formater og kampagner, som både kan vises på brugernes stories samt på Discover-funktionen.
Der findes overordnet fire forskellige annonceringsformater på Snapchat – Snap Ads, Story Ads, Collection Ads samt filtrer og sponsorerede lenses.
Snap Ads er den mest almindelige form for annoncer på Snapchat. Disse annoncer vises i fuld skærm, når brugerne browser imellem venners og annoncøres stories. Ads kan bestå af mange forskellige former for kreativt indhold, herunder videoer, GIFS og billeder og de giver gode muligheder for CTA, da der er mulighed for at tilføje links og swipe up funktioner, som eksempelvis kan sende brugeren direkte videre til dit website
Story Ads findes i Snapchats Discover-funktion, hvor brugeren præsenteres for en række forskellige stories, som er samlet i et annoncesæt. Annoncerne vil dermed fremstår som en enkelt betalt story. Story Ads fungerer godt til at præsentere og vise forskellige produkter med tilhørende links, som kan sende brugerne direkte ind på dit website.
Collection Ads kan bedst sammenlignes med et katalog, hvor brugerne præsenteres for et billede med op til fire mindre billeder af produkter. Disse bliver også vist mellem historier, hvor brugerne kan klikke sig ind på produkterne eller på din hjemmeside.
Snapchat er også kendt for deres sjove og livlige linser, der bygger på ansigtsgenkendelse. Det er muligt at lave linserne selv, men det kan hurtigt koste flere tusinde kroner at få lavet, hvorfor det primært er større virksomheder, som benytter sig af muligheden.
En anden og billigere løsninger er, at skabe et filter som eksempelvis kan være et Geotag. Disse funktioner er derfor mest relevante i form af at skabe brand awareness eller for at promovere et lokalt sted.
Er vi et match for jer?
Selvfølgelig vil vi gerne have så mange kunder som muligt – men ikke for enhver pris. For ikke alle er et match for Amplify.
Men tænker din virksomhed langsigtet, og har I forståelse for, at engangsopgaver på timebasis ikke er en genvej til succes – hverken i søgemaskinernes organiske resultater eller i forhold til jeres forretningsmål?
Så er Amplify måske jeres kommende bureau.
Vi hjælper kunder, der vil tage deres marketingstrategi til nye højder.
Bliv endnu klogere
Vil du have tips og tricks til din markedsføring? Vores specialister deler ud af deres egne råd vores vidensunivers Amplify Academy – og det er ganske gratis.
Spor dine annoncer med Snapchat Pixel
Ligesom ved andre medier tilbyder Snapchat et pixel, som er et stykke kode, du indsætter på dit website. Pixel gør det muligt at spore brugernes adfærd, efter de har set din annonce. Du kan efterfølgende skabe brugerdefinerede målgrupper samt lookalike grupper, der består af brugere udenfor dit segment men som har samme digitale opførsel. Du kan indsætte snapchats pixel på din hjemmeside, inden du går i gang med at annoncere, for at følge brugernes interaktion med kampagnen allerede fra første møde.
Få din SoMe marketing sikkert fra start
Har du brug for sparring, eller vil du gerne outsource din markedsføring på sociale medier til en specialist?
Amplify står vi klar til at hjælpe dig med at få succes på sociale medier – på alt lige fra Facebook og Instagram til Snapchat.
Tænker din virksomhed langsigtet, og har I forståelse for, at engangsopgaver på timebasis ikke er en genvej til succes på de sociale medier? Så er Amplify måske jeres kommende SoMe-bureau.
Vi kan hjælpe dig med:
- Sparring og strategisk rådgivning
- Markeds- og konkurrentanalyser
- Opsætning af betalte annoncer
- Sporing af organiske og betalte annoncer
- Udvikling af content
- Overvågning af SoMe-performance.
Skal vi tage en uforpligtende samtale?
Selv efter 13 år i felten er Snapchat en interessant platform, som skiller sig ud fra det almene sociale medie. Appen giver virksomheder en helt unik mulighed for at ramme en bred vifte af brugere dagligt, hvilket gør det til et interessant medie at inkludere i din markedsføringsstrategi.
Hos Amplify forstår vi, at en sammenhængende marketingstrategi er nødvendig for at skabe et varigt aftryk.
Derfor integrerer vi skræddersyede SoMe-strategier som en naturlig del af en større strategi, der styrker din position på tværs af alle kanaler.
Kontakt os i dag, og lad vores campaign managers og content-kreatøre hjælpe dig med at ramme din målgruppe på de rette socaiel kanaler.
Kom i gang med Snapchat
Vi er klar til at hjælpe dig med at analysere, hvad der skal til, for at du kan få mest ud af din annoncering på Snapchat. Vi har erfaring med alle former for SoMe marketing og står klar til at hjælpe dig. Brug kontaktformularen, hvis du vil høre mere.
Succes på alle kanaler
Gå på opdagelse i et udvalg af andre værktøjer.