International SEO: Få succes internationalt

Hvis du er interesseret i at udvide din forretning til et international marked, bør du overveje at implementere international SEO som en del af din markedsføringsstrategi.

Læs mere om fordelene ved at investere i international SEO.

SEO_thumbnail

Fordele ved international SEO

SEO er en essentiel del af enhver succesfuld markedsføringsstrategi. Hvis du er interesseret i at træde ind på et internationalt marked, er international SEO en lige så vigtigt del af strategien, for at kunne sikre dit website digital synlighed.

Der er mange fordele ved at implementere international SEO på din hjemmeside som for eksempel:

  • Øget synlighed

Ved at målrette dit indhold til specifikke geografiske regioner, kan du øge din synlighed for relevante søgeord på de pågældende markeder.

  • Større rækkevidde

Med international SEO kan du nå ud til et større publikum, da du ikke længere kun er begrænset til dit lokale marked.

  • Større muligheder for at generere leads

Ved at nå ud til et større publikum øges også muligheden for at generere leads fra udlandet.

  • Mulighed for at konkurrere på globalt plan

International SEO giver dig mulighed for at konkurrere med virksomheder fra hele verden, hvilket kan være en kraftfuld måde at øge din markedsandel.

Vores internationale SEO-proces

Hos Amplify har vi et hold af SEO-specialister, som også er eksperter indenfor international SEO. Vi sørger blandt andet for at:

  • Identificering af målmarkeder

Først og fremmest identificerer vi de geografiske regioner, hvorimod du ønsker at målrette jeres indhold. Det kan være baseret på en række faktorer, herunder eksisterende efterspørgsel efter jeres produkter eller tjenester, konkurrencemæssige faktorer og jeres eksisterende markedsandel.

  • Oversættelse af indhold

Når vi har identificeret jeres målmarkeder, oversætter vi indholdet til de pågældende sprog. Det kan enten gøres manuelt af en oversætter eller ved hjælp af oversættelsesværktøjer som Weglot (som vi kigger nærmere på i næste afsnit).

  • Målretning af indhold

Herefter målretter vi indholdet til de specifikke markeder ved at tilføje lokale referencer og søgeord, som er relevante for de pågældende regioner.

  • Optimering af meta tags og andre tekniske elementer

Vi optimerer også jeres meta tags, herunder titel- og metabeskrivelser, samt andre tekniske elementer såsom URL-struktur og hreflang-tags, for at sikre, at jeres hjemmeside er optimalt konfigureret til de pågældende markeder.

  • Måling og justering

Til sidst måler vi jeres resultater og justerer jeres strategi efter behov for at sikre, at I opnår den ønskede placering i søgeresultaterne på de pågældende markeder.

Weglot til oversættelse af indhold

Weglot er et oversættelsesværktøj, der gør det nemt at oversætte indhold til en række forskellige sprog. Det kan være en tidsbesparende og kosteffektiv løsning, når du implementerer international SEO på din hjemmeside.

Med Weglot kan du automatisk oversætte dit indhold ved hjælp af maskinlæring, eller du kan vælge at få oversat dit indhold manuelt af en professionel oversætter. Weglot gør det også nemt at styre og vedligeholde oversættelserne, da du kan redigere oversættelserne direkte i din hjemmesides CMS.

Få hjælp til international SEO i dag

Amplify er et professionelt bureau med speciale i SEO, og vi har team af dygtige SEO-specialister, som ved, hvad der skal til for at optimere dit website og øge din online synlighed. Hvis du vil vide mere om hvad SEO er og have hjælp til at skabe online synlighed for din virksomhed, står Amplify klar til at hjælpe dig.

Vi tilbyder også andre tjenester, som kan hjælpe med at øge din virksomheds digitale tilstedeværelse, herunder social media marketing og content marketing. Kontakt os idag på tlf. 70 60 50 28 eller skriv en mail til info@amplify.dk og lad os hjælpe dig med at skabe synlighed for din virksomhed på nettet.

FAQ – international SEO

International SEO er en strategi, der sigter mod at forbedre placeringen af en hjemmeside i søgeresultaterne på de internationale markeder. Dette involverer at målrette indholdet til specifikke geografiske regioner ved at tilføje lokale referencer og søgeord, oversætte indholdet til de pågældende sprog og optimere meta tags og andre tekniske elementer for at sikre, at hjemmesiden er optimalt konfigureret til de pågældende markeder.

Der er mange gode grunde til at implementere international SEO på din hjemmeside. Det kan øge din synlighed og rækkevidde, øge muligheden for at generere leads fra udlandet og give dig mulighed for at konkurrere med virksomheder fra hele verden. Det kan også være en god måde at udnytte eventuelle nicher i udlandet, hvis du for eksempelvis har et produkt eller en tjeneste, der ikke er tilgængeligt på det lokale marked.

Bliv endnu klogere

Vil du have flere nyttige tips om digital markedsføring? Så gå på opdagelse i vores guide-univers, hvor du finder masser af spiselig viden.