SEO-tekster
Vil du have SEO-tekster, der får din hjemmeside højere op på Google? Der er kamp om de gode Google-placeringer, og derfor er det vigtigt at skrive SEO-tekster, der tilgodeser brugerne og på samme tid har værdifuldt indhold. På den måde giver du dine konkurrenter kamp til stregen, så du kan øge dine chancer for at indtage førstepladsen som ukronet konge af Google.
SEO for de ambitiøse
Som SEO-bureau har vi hjulpet ambitiøse virksomheder med at blive synlige i søgeresultaterne på Google – fra hurtigt voksende webshops til internationale virksomheder.
Til trods for diversiteten i vores kundeportefølje er der én ting, der går igen i hver eneste SEO-samarbejde, vi indgår: Skræddersyede løsninger, der matcher den enkelte virksomheds virkelighed, værdier og visioner.
Og selvom vores kunder er vidt forskellige, besidder de alle et fælles ønske: De vil findes på Google, når deres kunder googler søgeord, der har relevans for lige netop deres virksomhed, produkter og services.
Har din virksomhed en hjemmeside, har du med sikkerhed samme ønske. Og her kan SEO være et uundværligt aktiv – og Amplify kan som SEO-bureau være din virksomheds vigtigste aktiv i kampen om de eftertragtede topplaceringer på Google.
Så hvis du ønsker at komme til tops på Google, så tøv ikke med at tage fat i os.
Et udvalg af tilfredse samarbejdspartnere
Mød nogle af vores nuværende samarbejdspartnere, og hør mere om, hvordan det er at være kunde i Amplify.
Målrettede SEM-strategier
Strategi og branding er hjørnestenene i Amplify, og vi er dedikeret til at levere strategisk indsigt og performance, der skaber resultater for din virksomhed.
SEO kan være et vigtigt værktøj til performance – og i samspil med Google Ads og andre betalte formater skaber vi målrettede strategier, der tager højde for din målgruppe og deres søgemønstre.
Sådan sikrer vi dig ikke alene synlighed i søgemaskinerne – men også relevant trafik, der konverterer.
ambitiøse virksomheder har vi samarbejdet med gennem årene.
hjemmesider har vi hjulpet med at få synlighed i søgeresultaterne.
af vores samarbejdspartnere har givet os 5 stjerner på Trustpilot.
Let's Amplify
Gennem årene har vi samarbejdet med en bred palette af ambitiøse virksomheder. Er din forretning den næste?
SEO-tekster – hvad er det?
SEO står for “Search Engine Optimization”, og derfor er en SEO-tekst, en tekst der er skrevet med henblik på at få din hjemmeside til at rangere højere på Google. Det er en helt central del af online markedsføring at optimere dine tekster, så din hjemmeside kommer højere i Googles resultater og på den måde hurtigere kan blive fundet af mulige kunder.
Der findes ikke et direkte facit på, hvordan SEO-tekster skal se ud eller skrives, før de bliver bedømt positivt af Google – og dermed sender en hjemmeside længere op ad Googles rangliste. Google holder nemlig deres kort tæt ind til kroppen, når det kommer til deres såkaldte ranking-faktorer.
Der er dog nogle generelle retningslinjer for en søgemaskinevenlig tekst. Du kan læse Amplify SEO-tjekliste for at finde vores bud på de bedste guidelines til at skrive en vellykket SEO-tekst.
SEO-tekstens plettede fortid
SEO-tekster har gennem årene fået et dårligt ry blandt mange. Det hænger sammen med, at der engang var et overdrevet stort fokus på søgeord, hvilket resulterede i, at SEO-tekstens indhold virkede tomt og intetsigende.
Det handlede i højere grad om at få et søgeord så mange gange ind i en tekst som mulig uden tanke på, om teksten var sammenhængende eller relevant for brugerne. Med andre ord skrev man i højere grad til Google end til mennesker.
Sådan er det heldigvis ikke længere. I dag skal SEO-teksters indhold være værdiskabende for brugerne og give dem de informationer, de søger. Det er vigtigt, at du skriver til brugeren frem for søgemaskinen, da Google altid vil prioritere de tekster, der skaber værdi for brugerne. Den disciplin går også under navnet semantisk SEO.
Dermed ikke sagt, at du fuldstændigt skal glemme søgeord, for de spiller stadig en vigtig rolle, når Google rangerer hjemmesider. Søgeordene skal bare bruges med måde, og der hvor det giver mening. Målet er at levere kvalitetscontent til dit website, der både har søgemaskinevenligt indhold og samtidigt fastholder brugeren.
Gode vs. dårlige SEO-tekster
Men hvad kendetegner helt konkret den gode SEO-tekst kontra den dårlige? Først og fremmest er søgeordet brugt naturligt i den gode SEO-tekst. Det virker hverken forceret eller kunstigt, og søgeordet bliver brugt til at skabe relevant indhold for brugeren.
Det betyder også, at teksten er skrevet til mennesker og ikke maskiner, og derfor må teksten ikke være mekanisk.
Det er også vigtigt, at SEO-teksten er skrevet i et letlæseligt sprog, der er henvendt til den målgruppe, hjemmesiden skal tiltrække.
Desuden må teksten ikke blive det, man kalder en wall of text: en uoverskuelig mur af tekst uden mellemrum. I en god SEO-tekst skal der derfor være afsnit såvel som væsentlige overskrifter, der både vækker nysgerrighed og giver brugeren en indikation af, hvad de skal læse om.
3 hurtige til den gode SEO-tekst:
- Skriv til mennesker frem for maskinen
- Brug søgeordene naturligt i teksten
- Gør teksten brugervenlig
Hvorfor er SEO-tekster så vigtige?
Teksten på din hjemmeside er med til at øge Googles forståelse af din hjemmesiden, og de er derfor en vigtig del af din SEO-strategi – og SEO er en ofte uundværlig del af online markedsføring.
Det er nemlig lige meget at have en hjemmeside, hvis den ikke er synlig på Google – hvis den da ikke bare skal fungere som et online visitkort.
Selvfølgelig kan du også satse på Google Ads – betalt annoncering – for at blive synlig i søgeresultaterne, men da mange brugere foretrækker at klikke på de organiske søgeresultater frem for annoncer, kan det godt betale sig prioritere SEO og dermed også SEO-tekster højt.
I sidste ende kan det være med til at påvirke antallet af henvendelser via din hjemmeside og hermed den endelige omsætning.
Bliv endnu klogere
Vil du have tips og tricks til din markedsføring? Vores specialister deler ud af deres egne råd vores vidensunivers Amplify Academy – og det er ganske gratis.
Succes på alle kanaler
Gå på opdagelse i et udvalg af andre værktøjer, der kan spille sammen med din SEO-strategi.